نقش مؤثر عود بر روی چاکراها

  • ۲۱:۳۱

عود بطور سنتی از صمغ و کندر و چوبهای معطر, پوست درختان, دانه ها, ریشه ها, علفها و گلها ساخته می شوند.

بوی خوش عود به روح شما آرامش می بخشد، ذهن تان را از انرژی های منفی پاک میکند و شما را آماده انجام مدیتیشن، دریافت یا انتقال انرژی می نماید، سطح انرژی مثبت محیط را بالا می برد و پیام های بویایی در مغز رابطه بدن و ذهن را سریعتر برقرار می کند و علاوه بر همه اینها هر چاکرا عود مخصوص به خود را دارد.

افرادی که نمی توانند ریلکسیشن و مراقبه را به دلایل مختلف مانند کمبود وقت و …  انجام دهند با روشن کردن عود و انتشار رایحه گیاهی در محیط و تنفس آن می توانند تا حدودی به تمرکز و آرامش دست یابند.

 

 

 

تاثیر  عودهای مختلف بر روی  چاکراها

  • گل سرخ

امواج عاشقانه و ملایمی به چاکرای قلب (آناهاتا) وارد می کند و باعث تقویت عشق در شما می شود. آرامش درونی را در قلب تقویت می کند.انرژی لازم بدن را تأمین کرده و به قسمت های دیگر بدن ارسال می نماید. این رایحه باعث  ضد عفونی کردن محیط  نیز می شود.

  •  مریم گلی

امواج شفا را به طرف «مرکز تکلم» می فرستد و چاکرای گلو (ویشودهی) را از انقباض رها می کند. اتصال با کائنات را قوی تر می کند. وشاداب کننده است وبرای رفع خستگی مفیداست.

  •  اکالیپتوس

چاکرای پنجم را باز و پاک می کند. امواج آن از درون صدا را باز می کند. این عود ضد سرماخوردگی و آنفولانزا ، ضد عفونی کننده  مجاری تنفسی می باشد.

  •  نعنا

برای تقویت قلب و چاکرای ششم (آجنا) مفیداست و کمک می کند تا شخص از قالب های افکار محدود رها و آرام شده و قدرت تمرکز را زیاد کرده و فرد شاداب می شود.

  •  یاسمن

ذهن را بر روی تجسم و تصویری که حامل پیامی از حقیقت عمیق تر است باز می کند. تأثیر بر روی چاکرای هفتم (ساهاسارا)

  •  کندر

اثر حیات بخشی بر روی ذهن و روان دارد و پاک کننده‌ محیط است. با این رایحه زندگی روزمره در وضعیت موجود کمرنگ شده، اعتقادات مذهبی عمیق تر شده و روح ظرفی مشتاق برای نور الهی می شود. تأثیر مستقیم بر روی چاکرای (ساهاسارا)

  •  دارچین

برای رفع خستگی و ضد عفونی کردن مفید است. (چاکرای ساهاسارا و ویشودهی)

  • آویش

برای درمان استرس و رفع خستگی فکری وضدعفونی کردن محیط مناسب است. (چاکرای آناهاتا)

  •  لاواندر یا  اسطوخودوس

برای رفع حواس پرتی و فراموشی  و رفع خستگی فکری ومیگرن  وسبب افزایش آرامش خواب می شود و نیز جریان خون را زیاد نموده  و در ناتوانی جنسی مؤثر است. (چاکرای ساهاسارا و آناهاتا)

  •  یاس

باعث  سبب رفع فشار روحی ومیگرن ودردکلیه ورماتیسم ونقرس وسیاتیک می شود . (چاکرای مولادهارا و آجنا)

  • چوب صندل

برای رفع پرخاشگری و ستیزه جویی  و ضد عفونی کردن محیط مناسب است. (چاکرای آناهاتا)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مراقبه و تمرکز موثر ترین راه است جهت رسیدن به اهداف زندگی. رسیدن به آرامش درونی و تمرین صفات خوب خداوندی. وقتی شما در هر کاری تمرکز داشته باشید موفق خواهید شد. آری در هرشغل و حرفه ای، کارایی و بهره بالایی خواهید داشت. در دنیای پر استرس و پر اضطراب امروز، آرامش و آسوده بودن خیال، نعمتی است که بسیاری از افراد آرزوی آن را دارند اما برای رسیدن به آرامش تنها آرزو کردن کافی نیست، بلکه لازم است که فرد در این راه تلاش کند و شاید حتی لازم باشد که از تکنیک های روان شناختی برای کاهش نگرانی ها و رفع تنش های روزمره برای رسیدن به آرامش، نشاط و شادی استفاده کند.
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
درباره ریلکس سام وان
لینک های کاربردی
درباره ما

هر چیزی در این دنیا دو بار آفریده می شود یک بار در ذهن و بار دیگر در دنیای ماده آفریده خواهد شد، برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا آن را باور کرد و قبل از باور به موفقیت باید خود را باور کرد. انگیزه بخشیدن و ایجاد روحیه عالی خط مشی ریلکس سام وان می باشد، با ما همراه باشید...

تیم توسعه دهنده پرومستر مطالب این بلاگ مطعلق به سایت ریلکس سام وان می باشد