معجزه عبارات تاکیدی مثبت در زندگی

  • ۱۵:۵۰

معجزه عبارات تاکیدی مثبت در زندگی – این روزها همه افراد به دنبال این هستند که راهی ساده و ارزان و با کمترین اتلاف وقت برای رسیدن به موفقیت پیدا کنند. شاید به مشاوره های گوناگون مراجعه کنند و شاید هم کوهی از کتاب های روانشناسی را ورق بزنند و در آخر باز هم به آنچه که وجودشان را آرام کند و آن ها را در مسیر نیل به مقصودشان قرار دهد، نرسند.

ممکن است در زندگی به صورت ناخودآگاه برایتان پیش آمده باشد که جمله ای را به زبان آورده باشید و یا به آن فکر کرده باشید و نتیجه آن  درست همان طور که در تصوراتتان بوده، به عینیت درآمده باشد. این امر اصلا اتفاقی نبوده است.

ذهن ما از دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه تشکیل شده است. ضمیر خودآگاه که با هوشیاری همراه است و اعمال منطقی را با آن کنترل می کنیم. مثلاً بلند کردن دست، بصورت خودآگاه این کار را در هوشیاری و آگاهی انجام می دهیم.

اما ضمیر ناخودآگاه، بخشی  که در بدن به صورت غیر ارادی عمل می کنند. مثل تنفس، که بصورت ناخودآگاه دم و بازدم انجام می دهیم و کنترلی روی آن نداریم، یا تپیدن قلب.

مثلاً احساسات در کنترل ضمیر ناخودآگاه است و شما با ذهن خودآگاه نمی توانید بصورت پایدار و همیشگی آن را تحت کنترل خود درآورید. اما خبر خوب این که، افکار تحت اراده ضمیر خودآگاه است و می توان با کنترل افکار، احساسات را هم تحت نظر داشت و کنترل کرد.

بطور مثال، فردی می خواهد که یک ورزشکار حرفه ای شود و خود را بر روی سکوی قهرمانی ببیند، هر روز تلاشش را بیشتر می کند، ورزش های سخت انجام می دهد، از هرتفریحی برای رسیدن به هدفش می گذرد، اما در ذهن ناخودآگاه هر لحظه این نهیب را به خود می زند که … من کجا و سکوی قهرمانی کجا… محال است موفق شوم.

این همان مسیر اشتباه است که مانع رسیدن افراد به خواسته هایشان می شود. یعنی ذهن و عمل باید در یک راستا گام بردارند تا به مقصد نهایی برسند.

معجزه عبارات تاکیدی مثبت در زندگی

برای رسیدن به اهداف باید ذهن ناخودآگاه را برنامه ریزی کنیم. یکی از راه های انجام این کار جملات مثبت و تاکیدی هستند. یعنی هدف و خواسته تان را بصورت جمله ای درآورید و آن را هر روز تکرار کنید.

اما نوشتن و گفتن این جملات قوانینی دارد:
1- جملات را باید کاملاً مثبت بنویسیم؛
2- جملات هر چه کوتاه تر و ساده تر باشند بهتر است؛
3- فعل آن مختص به زمان حال باشد؛
4- جمله ای که از نوشتن و گفتن آن احساس بسیار خوشایندی به شما منتقل شود؛
5- در زمانی که احساس خوبی دارید و خستگی بر جسم و روحتان غالب نیست شروع به نوشتن و گفتن جملات کنید؛ می توانید در مکان آرامی نشسته و حتی قبل از نشستن مراقبه کنید؛
6- حداقل روزی دوبار جمله مورد نظر خود را بنویسید واز روی آن بخوانید. حتی اگر وقت نوشتن ندارید با خود تکرار کنید. یکبار قبل از اینکه بخواب بروید و یکبار به محض بیدار شدن؛
7- بهتر است که جملات را با صدایی که خودتان بشنوید زمزمه کنید؛
8- جملات را آنقدر تکرار کنید که ملکه ذهنتان شود؛

نکته مهم: برای رسیدن به هر خواسته ای اول باید به خودتان حس خوب داشته باشید. ذهنتان را از افکار منفی و بدبینانه دور کنید. کینه و دشمنی و خشم و قهر فقط درونتان را تیره و تار می کند وشما را از هدفتان دور می سازد. دلتان را پاک کنید و از دیگران بگذرید و بخشش داشته باشید. می توان به راحتی و بدون جنگ کسانی که را باعث تیرگی دل می شوند از دایره ذهن جدا کرد و کنار گذاشت حتی اگر از لحاظ فیزیکی مجبورید که در کنار آن ها باشید. دلتان را دریایی کنید، به وسعت آسمان و دریای بیکران. پس قبل از هر جمله تاکیدی با لبخند بگویید که از خود راضی و خشنود هستید. خودتان را قبول داشته باشید. توانایی هایتان را باور کنید. سپاسگزار خداوند باشید برای تمام داشته هایتان.

می توانید همین حالا امتحان کنید، معجزه عبارات تاکیدی مثبت در زندگی خود را ببینید.

یک جمله تاکیدی برای رسیدن به کاری و درآمدی پرسود:
« من در مسیر کار و درآمدی عالی هستم».

 

فاطمه ...
سلام کاملا درسته
ممنونم
درود بر شما.
ایران جوجه
جالب بود من خودمم این معجزه رو دیدم
پایدار و موفق  باشید.
ناصر رسولی
عالی بود
خوشحال هستیم که مورد پسندتون بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مراقبه و تمرکز موثر ترین راه است جهت رسیدن به اهداف زندگی. رسیدن به آرامش درونی و تمرین صفات خوب خداوندی. وقتی شما در هر کاری تمرکز داشته باشید موفق خواهید شد. آری در هرشغل و حرفه ای، کارایی و بهره بالایی خواهید داشت. در دنیای پر استرس و پر اضطراب امروز، آرامش و آسوده بودن خیال، نعمتی است که بسیاری از افراد آرزوی آن را دارند اما برای رسیدن به آرامش تنها آرزو کردن کافی نیست، بلکه لازم است که فرد در این راه تلاش کند و شاید حتی لازم باشد که از تکنیک های روان شناختی برای کاهش نگرانی ها و رفع تنش های روزمره برای رسیدن به آرامش، نشاط و شادی استفاده کند.
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
درباره ریلکس سام وان
لینک های کاربردی
درباره ما

هر چیزی در این دنیا دو بار آفریده می شود یک بار در ذهن و بار دیگر در دنیای ماده آفریده خواهد شد، برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا آن را باور کرد و قبل از باور به موفقیت باید خود را باور کرد. انگیزه بخشیدن و ایجاد روحیه عالی خط مشی ریلکس سام وان می باشد، با ما همراه باشید...

تیم توسعه دهنده پرومستر مطالب این بلاگ مطعلق به سایت ریلکس سام وان می باشد