اسرار شادمانی

  • ۱۸:۲۵

اسرار شادمانی

– لبخند بزنید

همواره لبخند بر لب داشته باشید. صبح به محض این که چشمتان را باز می کنید ، لبخند بزنید . در تمام طول روز به هر کس که با شما برخورد دارد ، لبخند بزنید . در ابتدا این لبخند زدن ها مصنوعی است ، اما پس از مدتی واقعی شده و به یکی از عادات پسندیده ی اخلاقی شما تبدیل می گردد.

حتی زمانی که ناراحت و عصبانی هستید ، باز هم تلاش کنید که لبخند بزنید . این کار سبب می شود که کم کم عصبانیت خود را فراموش کرده و احساس نشاط بیشتری داشته باشید.

– شکرگزار باشید

خوشحال بودن بسیار آسان است اگر عمیقا سپاسگزار خداوند باشید . همواره سعی کنید هر روز مدت زمانی را به قدردانی اختصاص دهید . باید به خاطر همه ی نعماتی که دارید شکرگزار باشید . حتی بابت موهبت هایی که به نظرتان کوچک می رسد هم از خداوند شکرگزاری کنید.

استفاده از نیروهای شفادهندۀ درون

  • ۲۰:۵۷

استفاده از نیروهای شفادهندۀ درون

شاید به‌نظرتان عجیب بیاید، اما همۀ ما در درون خودمان مجهز به نیرویی شفادهنده هستیم. زیرا تن، خود دارای خردی برتر است که بیشتر به سمت سلامتی متمایل است تا بیماری. قوانین هستی دو قسم هستند: قوانین طبیعی و قوانین ماوراءطبیعی. قوانین طبیعی شامل نیروهای فیزیکی مانند سیستم ایمنی بدن و اثرات بهبوددهندۀ داروها بر بدن می‌شوند و قوانین ماوراءطبیعی مجموعه قوانینی هستند که از طریق نیروهایی غیرملموس‌ و غیرفیزیکی بر بدن اعمال می‌شوند که نادیدنی‌اند و با حواس طبیعی بدن قابل درک نیستند. قوانین ماوراءطبیعی همان‌طور که از نامش پیداست فراتر و برتر از نیروهای طبیعی است و می‌تواند ثمراتی را پدید آورد که در نظر انسان مادی ممکن است معجزه‌آسا باشد. آنگاه است که غیرممکن به ممکن و لاعلاج به علاج‌پذیر بدل می‌شود.

یکی از روش‌های استفاده از قانون برتر در بهبود وضعیت سلامت این است که همواره با دیگران روابطی سالم داشته باشیم و فهم و ادراک معنوی‌مان را ارتقاء دهیم. آنگاه شفای جسمانی نیز از پس آن خواهد آمد و می‌توان گفت فرد با ایجاد روابط سالم و تلاش در جهت بهبود وضعیت معنوی خود، درواقع در حال پیشگیری از بیماری فیزیکی در بدن خویش است.

رهایی از اضطراب و افسردگی به کمک یوگا در ۶ دقیقه

  • ۲۳:۲۸

می توانید با اختصاص دادن روزانه ۶ دقیقه از وقت خود به آرامشی پایدار در طول زندگی برسید.

● چگونه؟
بسیار ساده است. روی صندلی خود راست و کشیده اما در وضعیتی راحت بنشینید. تا حد امکان پشت خود را به انتهای صندلی بچسبانید به گونه ای که هیچ گونه خمیدگی در ستون فقرات باقی نماند. بازوان خود را نیز آرام و راحت رها کنید.

مرحله اول: القای آرامش ( زمان ۲ دقیقه)

این مرحله با گردش شانه ها به چپ و راست آغاز می شود. در حالی که دستانتان از دو طرف آویزان هستند شانه ها را ابتدا در جهت حرکت عقربه های ساعت و سپس در خلاف جهت بچرخانید. این حرکت را ۵ بار تکرار کنید. سپس سر را از پهلو به سمت یک شانه خم کنید به خط وسط بر گردانید و بعد به سمت شانه مقابل خم کنید. این حرکت را نیز ۵ بار تکرار کنید. در حرکت سوم سر را به طور متناوب به جلو و عقب خم کنید. در زمان خمش به جلو چانه را به قفسه سینه بفشارید. این حرکتها عروق ناحیه گردنی را از فشار ناشی از انقباضات ماهیچه های این ناحیه می رهانند. این کار باعث سهولت در گردش خون مغز و تسهیل روند آرامش خواهد شد. توجه: در تمام این مراحل گردن را صاف و کشیده نگه دارید. (افرادی که به ناراحتیهای گردنی مبتلا هستند، نبایست این ورزشها را انجام دهند.)

فنگ شویی و راز شمع روشن

  • ۰۰:۱۳

تا به حال دقت کرده اید که در مراسم عرفانی و روحانی و مکان های مقدس و … چرا شمع روشن میکنند ؟ تا به حال فکر کرده اید که چرا بروی کیک تولد شمع قرار میدهند و لحظه فوت کردن شمع آرزو میکنند ؟

راز شمع

چرا باید برای خلق ارامش و هماهنگی در محیط زندگی شمع روشن کرد ؟ عالم خلقت اگه تجزیه شود به چهار عنصر اب ، اتش ، باد و خاک تبدیل میشود ، پس در دل این عناصر شعور الهی و راز زندگی نهفته است.

اگر در زمان دعا کردن این چهار عنصر یکجا حضور داشته باشند یعنی خلقتی کامل پس میشود دعایی کامل که به شدت بر روا شدن حاجت و براورده شدن دعا موثر است.

چگونه استرس را از خود دور کنیم؟

  • ۱۵:۵۸

چگونه استرس را از خود دور کنیم و به آرامش درون برسیم

اولین گام در زندگی سالم و رضایت بخش رسیدن به آرامش و حفظ آن در شرایط استرس زاست به افکار و باورهای خود سر و سامان دهید.


با مراقبۀ روزانه به درون بروید. شما چرخۀ رنج را متوقف کرده و به دیگران نیز کمک خواهید کرد تا آن را متوقف نمایند.

درخواهید یافت همچنانکه رنج های شما محو می شوند زندگیِ حقیقی بیش از پیش محقق میگردد.


چگونه افسردگی میتواند از شما انسان شادتری بسازد افسردگی یک بیماری روانی ست که انرژی زندگی را از وجود

شما بیرون میکشد و باعث میشود شما احساس کنید در تاریکی در گودالی بی انتها از یاس و تا امیدی، سقوط کرده اید.

کاهش استرس با یوگا و تکنیک های ذهنی

  • ۲۰:۲۲

✅استرس را با تکنیک‌های ذهنی  و ورزش یوگا مدیریت کنید.

🌿 مثلا شما می‌توانید اکثر بیماری‌های تیروئید را با دارو درمان کنید، اما متاسفانه هیچ قرصی برای دفع استرس وجود ندارد.

🌿 در عوض، هدف مدیریت استرس، برگرداندن بدن به حالت تعادل است، بخصوص در مورد تیروئید... شما می‌توانید این کار را با اعمال تغییرات کوچک در سبک زندگی‌تان که تاثیرات زیادی دارند انجام دهید.
کارتان را با امتحان کردن یک تراپی ذهنی (مدیتیشن) آغاز کنید. این تکنیک‌ها می‌توانند به شما کمک کنند؛

✅روی تنفس‌تان تمرکز کنید و مهمتر از همه، ریلکس شوید...

هشت قانون پول

  • ۲۲:۵۶
8 قانون در مورد پول که باید بدانید:

۱- قانون فراوانی و غنا

کائنات پر از برکت و فراوانی است و اطراف ما را نعمت ها و موهبت های فراوانی احاطه کرده است ، درواقع جهان یک دنیای غنی است و در آن پول زیادی وجود دارد . پس شما می توانید هر چه قدر که پول احتیاج داشته باشید به دست آورید . این که ثروتمند باشید یا فقیر به طرز نگرش شما نسبت به جهان بستگی دارد . اگر با دید وفور نعمت به کائنات بنگرید ، ثروتمند می شوید و برعکس اگر بر این باور باشید که در جهان هستی پول و ثروت به اندازه ی کافی برای همه وجود ندارد ، نتیجه اش این می شود که فقر و تنگدستی را به سمت خود می کشانید.

انسان های پولدار و متمول به این دلیل ثروتمند می شوند که باور داشته اند در دنیا ثروت زیادی وجود دارد و آن ها توانایی رسیدن به ثروت را دارند. بالعکس فقرا به این دلیل فقیر هستند که هنوز تصمیم نگرفته اند که ثروتمند بشوند، و هر دو دسته به دلیل اعتقاداتشان اعمالی را انجام می دهند که سبب تجلی باورهایشان در زندگی آن ها می شود.

باورهای غلط در قانون جذب

  • ۰۰:۰۴

تعریف قانون جذب به طور ساده این است که در زندگی همان چیزهایی را جذب می کنید که توجه ذهنی و احساسی خود را به آن چیز خاص معطوف می کنید . یعنی اگر آرزویی در دل داشته باشید و مدام ارتعاشات مثبت به جهان بفرستید و احساسات خود را کنترل کرده و شادی و نشاط خود را حفظ کنید و ایمان داشته باشید که به خواسته ی خود می رسید ، کائنات هم چاره ای ندارد جز این که خواسته ی شما را اجابت کند .

در این بین عده ای هستند که درمورد قانون جذب دچار یک سری اشتباهات و باورهای نادرست هستند، که این باورهای اشتباه موجب می شود که نصیب و بهره ی آن ها از قانون جذب تنها ناامیدی و افسردگی باشد . در این پست برآن شدیم که تعدادی از این بدفهمی ها و باورهای غلط را با شما در میان بگذاریم .

قانون جذب به معنای تنبلی و تن پروری نیست.

چگونه از غذا خوردن احساسی جلوگیری کنیم

  • ۱۴:۱۴

غذا خوردن احساسی یعنی شما به راحتی مواد غذایی را استفاده می کنید ولی به خاطر گرسنگی غذا نمی خورید بلکه به خاطر رهایی از استرس غذا می خورید. یک بسته چیپس سیب زمینی و یا شکلات ممکن است وقتی احساس بی حوصلگی، تنهایی، اضطراب، نا امیدی، افسردگی، عصبانیت دارید برای شما تسکین کوتاه مدت فراهم کند.

اما این نوع غذا خوردن احساسی می تواند به پرخوری و افزایش وزن ناخواسته منجر شود. کارشناسان تخمین می زنند که 75٪ از پرخوری در پاسخ به احساسات است. خبر خوب این است که شما می توانید مهارت ها و روش های جایگزین را برای مقابله با احساس ناراحتی عاطفی در نظر داشته باشید.

فواید باورنکردنی یوگای خنده

  • ۲۳:۵۱
خنده درمانی کنید

فواید باورنکردنی یوگای خنده

در یوگای خنده، از خنده به‌عنوان شکلی از ورزش یاد می‌شود. در این کلاس‌ها افراد یاد می‌گیرند خنده را به‌صورت یک تمرین انفرادی انجام دهند و تجارب عمیقی را با آرامبخشی خنده، تجسم و تنفس یوگایی به‌دست آورند.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت، روز جهانی خنده هر سال در نخستین یکشنبه ماه مه برگزار می‌شود. اولین جشن در 11 ژانویه 1998، در بمبئی هند برگزار شد که دکتر مادان کاتاریا، بنیانگذار حرکت یوگای خنده آن را راه انداخت. بزرگداشت روز جهانی خنده یک مانیفست مثبت برای صلح جهانی است و قصد آن بیداری جهان برای برادری و دوستی از راه خنده است و محبوبیت آن به صورت فزاینده همراه یوگای خنده افزایش پیدا کرده است.


در حال حاضر بیش از 6 هزار باشگاه خنده در 5 قاره جهان وجود دارد. زمینه ایجاد یوگای خنده را خود دکتر کاتاریا در سال 1995 در بمبئی فراهم کرد.
مراقبه و تمرکز موثر ترین راه است جهت رسیدن به اهداف زندگی. رسیدن به آرامش درونی و تمرین صفات خوب خداوندی. وقتی شما در هر کاری تمرکز داشته باشید موفق خواهید شد. آری در هرشغل و حرفه ای، کارایی و بهره بالایی خواهید داشت. در دنیای پر استرس و پر اضطراب امروز، آرامش و آسوده بودن خیال، نعمتی است که بسیاری از افراد آرزوی آن را دارند اما برای رسیدن به آرامش تنها آرزو کردن کافی نیست، بلکه لازم است که فرد در این راه تلاش کند و شاید حتی لازم باشد که از تکنیک های روان شناختی برای کاهش نگرانی ها و رفع تنش های روزمره برای رسیدن به آرامش، نشاط و شادی استفاده کند.
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
درباره ریلکس سام وان
لینک های کاربردی
درباره ما

هر چیزی در این دنیا دو بار آفریده می شود یک بار در ذهن و بار دیگر در دنیای ماده آفریده خواهد شد، برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا آن را باور کرد و قبل از باور به موفقیت باید خود را باور کرد. انگیزه بخشیدن و ایجاد روحیه عالی خط مشی ریلکس سام وان می باشد، با ما همراه باشید...

تیم توسعه دهنده پرومستر مطالب این بلاگ مطعلق به سایت ریلکس سام وان می باشد