اسرار شادمانی

  • ۱۸:۲۵

اسرار شادمانی

– لبخند بزنید

همواره لبخند بر لب داشته باشید. صبح به محض این که چشمتان را باز می کنید ، لبخند بزنید . در تمام طول روز به هر کس که با شما برخورد دارد ، لبخند بزنید . در ابتدا این لبخند زدن ها مصنوعی است ، اما پس از مدتی واقعی شده و به یکی از عادات پسندیده ی اخلاقی شما تبدیل می گردد.

حتی زمانی که ناراحت و عصبانی هستید ، باز هم تلاش کنید که لبخند بزنید . این کار سبب می شود که کم کم عصبانیت خود را فراموش کرده و احساس نشاط بیشتری داشته باشید.

– شکرگزار باشید

خوشحال بودن بسیار آسان است اگر عمیقا سپاسگزار خداوند باشید . همواره سعی کنید هر روز مدت زمانی را به قدردانی اختصاص دهید . باید به خاطر همه ی نعماتی که دارید شکرگزار باشید . حتی بابت موهبت هایی که به نظرتان کوچک می رسد هم از خداوند شکرگزاری کنید.

شادی و نشاط هرگز به سمت افرادی که حاضر به سپاسگزاری بابت داشته هایشان نیستند ، نمی آید . انسان ها متاسفانه عادت کرده اند که به نداشته هایشان تمرکز کنند و دیدن چیزهایی که ندارند برای همه آسان تر از چیزهایی است که دارند . فقط کافی است کمی دقت کنید و به اطرافتان بنگرید ، آن وقت می بینید که چیزهایی زیادی در زندگی دارید که می توانید بابتشان شکرگزار و شادمان باشید.

– خوش بین باشید

برای شاد بودن باید همیشه تلاش کنید که ذهن خود را کنترل کنید و با استفاده از تکنیکهای رهایی از افکار منفی هرگز اجازه ندهید موارد منفی وارد ذهن شما بشوند . تمرکز بر روی منفی ها سبب می شود که انرژی ذهنی شما هدر رفته و مطابق قانون جذب موارد منفی بیشتری برایتان اتفاق بیفتد.

انسان های شاد در همه حال نسبت به آینده خوش بین هستند ، و حتی به اتفاقات بد هم با دید مثبت می نگرند . آن ها همیشه در این باورند که حتی در بدترین شرایط می‌توان نکته مثبتی از همان وضعیت بد دریافت کرد.

– بخشنده باشید و گذشته ها را فراموش کنید

برای شاد بودن باید قدرت بخشش خود و دیگران را داشته باشید و هر اتفاق ناخوشایندی که در گذشته برایتان افتاده است را فراموش کنید . اگر به بدی هایی که دیگران در حق شما انجام داده اند فکر کنید ، مثل این است که یک کیسه ی پر از سنگ را بخواهید مدام با خود حمل کنید ، در این صورت هرگز خوشحال نخواهید بود.

به غیر از بخشیدن دیگران باید خودتان را هم ببخشید . اگر در گذشته خطا و اشتباهی را مرتکب شده اید و یا فرصت های بسیاری را از دست داده اید ، اکنون وقت آن رسیده که خود را از ته دل ببخشید تا بتوانید احساس شادمانی کنید . گذشته را هر طور که بوده فراموش کنید ، یادتان باشد که گذشته ها گذشته و در حال حاضر باید تمرکز خود را بر روی زمان حال بگذارید و سعی کنید از زندگی لذت ببرید.

– به دنبال تایید از سوی دیگران نباشید

خواستن پذیرش و تایید گرفتن از سوی دیگران امری طبیعی است ، اما برخی افراد تایید را فراتر از یک تمایل و خواسته قلمداد می کنند . آن ها تایید دیگران را نیاز و ضرورتی می پندارند که بدون آن قادر به ادامه ی زندگی نیستند . این نیاز می تواند به یک منبع اضطراب تبدیل گردد و آرامش را از این افراد بگیرد ، که به دنبال آن احساس شادی هم در وجود این قبیل افراد از بین می رود.

برای مقابله با این احساس باید کنار آمدن با عدم تایید و پذیرش دیگران را تمرین کنید ، همواره به خاطر داشته باشید که بدون تایید دیگران قرار نیست که دنیا برای شما به آخر برسد.

– در زمان حال زندگی کنید

برای داشتن یک زندگی رضایت‌بخش ، باید تمرکز ذهنی خود را از روی گذشته و آینده بردارید و با تمام وجود متوجه ی زمان حال باشید . یادتان باشد که گذشته تمام شده و رفته است و در آینده هم معلوم نیست که چه پیش می آید ، پس بهتر خودتان را برای آنچه که گذشته و آنچه که هنوز اتفاق نیفتاده آزار ندهید و از اکنون خود لذت ببرید.

اگر همیشه به فکر رویدادهای آینده که هنوز اتفاق نیافته است باشید ، یا کوله‌باری از خاطرات ناگوار گذشته را ، که سپری شده است را با خود حمل کنید ، هیچ‌وقت به معنی واقعی شادی دست نخواهید یافت.

– با افراد شاد و مثبت بین معاشرت کنید

برای شاد زیستن اطراف خود را با افراد شاد و با نشاط پرکنید . اگر در کنار افراد شاد و خوشحال باشید ، شادی آنها به شما نیز انتقال می یابد و عادات آنها را یاد گرفته و شما هم ناخودآگاه احساس شادی بیشتری خواهید کرد.

برعکس معاشرت با افراد افسرده و عصبی ، سبب می شود که شما هم به مرور به فردی دل مرده و غمگین تبدیل شوید . اگر افراد عصبانی و غمگین جزء افراد خانواده تان باشند و برای شما کناره گیری از این افراد امکان پذیر نباشد ، در این جا شما باید سعی کنید که انرژی مثبت خود را به آن ها منتقل کنید.

– شکایت کردن از دیگران را رها کنید


افراد شاد سعی می کنند اغلب مثبت بین باشند و کمتر از دیگران گله کنند ، با این کار در واقع به خود کمک می کنند که همواره پرانرژی و بانشاط باشند.

شکایت کردن از اطرافیان هیچ دردی را درمان نمی کند ، فقط با این کار این حس منفی را به دیگران هم انتقال می دهید و کم کم دوستانتان از اطرافتان دور می شوند و از برخورد و صحبت کردن با شما گریزان می گردند . افرادی که مدام در حال شکوه و گلایه هستند ، روحیه ی ضعیفی دارند و ناشادمان هستند . این قبیل افراد خوشحالی خود را به دیگران وابسته کرده‌اند و اغلب فاقد شادی درونی هستند . سعی کنید که انتظار خود را از دیگران در حد صفر نگه دارید و با شکایت کردن و گله از دیگران دنیا را به کام خود تلخ نکنید.

– روزانه اوقاتی را به ارتباط با خداوند اختصاص دهید


گفتگو و مناجات با پروردگار و برقرای ارتباط با او و دعا کردن به درگاه خداوند موجب آرامش درونی فوق العاده ای در شما می شود و شادی و نشاط همان چیزی است که به دنبال این آرامش درونی می آید.

– هدفمند باشید


برای شاد بودن حتما باید یک هدف برای خود انتخاب کنید و روی آن متمرکز شوید و برای رسیدن به هدفتان تا می توانید تلاش کنید . رسیدن به اهداف باعث می شود که شاد شوید و احساس خوشبختی کنید.

اهدافی که با توجه به علاقه و استعدادتان انتخاب شوند ، به شما انگیزه و شور زندگی می دهند و اگر درمسیر دستیابی به هدف هم با یک سد و مانع مواجه شوید ، آن را یک اتفاق بد نمی پندارید ، بلکه یک چالشی قلمداد می کنید که می توانید از عهده ی حل آن برآیید.

فاطمه ...
سلام 
خیلی مطالب خوبی دارید
تقریبا همه مطالب جدید رو دنبال می کنم
ممنونم ازتون
درود بر شما. برای مطالعه مطالب این چنین، به سایت ما مراجعه کنید. www.relaxsomeone.com
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مراقبه و تمرکز موثر ترین راه است جهت رسیدن به اهداف زندگی. رسیدن به آرامش درونی و تمرین صفات خوب خداوندی. وقتی شما در هر کاری تمرکز داشته باشید موفق خواهید شد. آری در هرشغل و حرفه ای، کارایی و بهره بالایی خواهید داشت. در دنیای پر استرس و پر اضطراب امروز، آرامش و آسوده بودن خیال، نعمتی است که بسیاری از افراد آرزوی آن را دارند اما برای رسیدن به آرامش تنها آرزو کردن کافی نیست، بلکه لازم است که فرد در این راه تلاش کند و شاید حتی لازم باشد که از تکنیک های روان شناختی برای کاهش نگرانی ها و رفع تنش های روزمره برای رسیدن به آرامش، نشاط و شادی استفاده کند.
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
درباره ریلکس سام وان
لینک های کاربردی
درباره ما

هر چیزی در این دنیا دو بار آفریده می شود یک بار در ذهن و بار دیگر در دنیای ماده آفریده خواهد شد، برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا آن را باور کرد و قبل از باور به موفقیت باید خود را باور کرد. انگیزه بخشیدن و ایجاد روحیه عالی خط مشی ریلکس سام وان می باشد، با ما همراه باشید...

تیم توسعه دهنده پرومستر مطالب این بلاگ مطعلق به سایت ریلکس سام وان می باشد