مسیر عشق در ژرفای قلب

  • ۲۳:۲۹

عاشقانه های من با خدا: هفته چهارم

مسیر عشق در ژرفای قلب، رازی نهفته است و آن راز، نام مبارک خداوند است. با پیمودن مسیر عشق، این راز نمایان خواهد شد. الها عشق خویش را به من بیاموز و رهایی از خود! بر من نعمتی ارزانی دار تا شباهنگام و صبحگاهان در حضور نیلوفرین تو به راز و نیاز و دعا بپردازم!

ترانه نیایش برای واصل شدن به نیلوفرین خداوند که همانا خرد محض، مسرت و آرامش جاودان است.

سه کار باید انجام داد:

اضطراب و نگرانی

  • ۲۳:۰۴


عاشقانه های من با خدا: هفته سوم

اضطراب و نگرانی میدانم چیزی را تغییر نخواهد داد. تمام مشکلات خود را به دست خداوند می سپارم و پس از آن فراموششان می کنم. بدون شک معجزه ای رخ خواهد داد.

گاهی سال ها عبادت می کنیم و با دانه های تسبیح، ذکر خداوند را می گوییم اما آنگاه به پروردگار نزدیک می شویم که آرام باشیم و سکوت اختیار کنیم! آن گاه خداوند با روح ما سخن خواهد گفت! گفتگویی عاشقانه و لبریز از شادی.

نیایش و عبادت، خداوند را به ما نزدیک نمی سازد بلکه سبب شیفتگی ما به او می شود. هر چه بیشتر به عبادت او بپردازیم، بیشتر به شکل او در خواهیم آمد باور خواهیم کرد که هیچ چیز جز او نمی خواهیم و هر چه در مسیر ما قرار دارد خیر است.

تسلیم اراده خدا هستم

  • ۲۳:۰۶

عاشقانه های من با خدا : هفته دوم

تسلیم اراده خدا هستم و از انجام خواست خداوند بیمناک نیستم. ابتدا خود را در اختیار او قرار می دهم تا دیگر چیزی از خود من باقی نماند. آنگاه اراده ی خداوندی به واسطه ی من تحقق خواهد پذیرفت.

ای پروردگار من تو روح زندگی، ذات نور، و برکت آسمانی! بر من نعمت ارزانی دار تا در سایه ی عشق تو با آرامش به سر برم و به هنگام انجام وظایف روزانه ام عشق تو را به نظاره بنشینم و به آنانی که در ظلمت به سر می برند سرور و شادی ببخشم.

چاکراها چه هستند و در کجا قراردارند؟

  • ۲۳:۰۱

چاکرا چیست - در بدن مراکزی وجود دارد که به آنها مراکز انرژی یا چاکرا گفته می‌شود. چاکرا کلمه‌ای سانسکریت به معنای چرخ است. چاکراها یا مراکز انرژی در حال چرخش هستند و بخش‌های بسیار مهمی از کالبد انرژی محسوب می‌شوند.

همانند کالبد فیزیکی که از اعضای حیاتی و کم اهمیت تر تشکیل شده‌است، کالبد انرژی نیز دارای چاکراهای اصلی و فرعی و چاکراهای بسیار کوچک است.

چاکراهای اصلی، مراکز انرژی در حال چرخش هستند که به طور معمول ۳ تا ۴ اینچ قطر دارند و اعضای اصلی و حیاتی کالبد فیزیکی را کنترل می‌کنند و به آنها انرژی می‌دهند.

چاکراهای اصلی درست مانند نیروگاه‌هایی هستند که انرژی حیاتی را برای اعضای حیاتی و اصلی تامین می‌کنند.

اگر این نیروگاهها به خوبی کار نکنند اعضای حیاتی ضعیف یا بیمار می‌شوند، زیرا برای درست کارکردن، انرژی حیاتی کافی ندارند.

نقش مؤثر عود بر روی چاکراها

  • ۲۱:۳۱

عود بطور سنتی از صمغ و کندر و چوبهای معطر, پوست درختان, دانه ها, ریشه ها, علفها و گلها ساخته می شوند.

بوی خوش عود به روح شما آرامش می بخشد، ذهن تان را از انرژی های منفی پاک میکند و شما را آماده انجام مدیتیشن، دریافت یا انتقال انرژی می نماید، سطح انرژی مثبت محیط را بالا می برد و پیام های بویایی در مغز رابطه بدن و ذهن را سریعتر برقرار می کند و علاوه بر همه اینها هر چاکرا عود مخصوص به خود را دارد.

افرادی که نمی توانند ریلکسیشن و مراقبه را به دلایل مختلف مانند کمبود وقت و …  انجام دهند با روشن کردن عود و انتشار رایحه گیاهی در محیط و تنفس آن می توانند تا حدودی به تمرکز و آرامش دست یابند.

ترفندهایی ساده برای رسیدن به آرامش بیشتر

  • ۲۱:۲۹

ترفندهایی ساده برای آرامش - در دنیای پر مشغله امروز ،آنچه که به دغدغه فکری افراد تبدیل شده این است که چقدر کار در طول یک روز انجام می گیرد. بنابراین تعجبی ندارد که با فشار خون بالا ،بیماری های عصبی و دیگر بیماری های مرتبط با استرس مواجه شویم. آنقدر در این دنیای مدرن غرق شده ایم که کار را فدای سلامتی خود کرده ایم. اصلاً فراموش کرده ایم که برای آسایش و آرامش بیشتر، کار بیشتری انجام می دهیم. بهتر است گاهی اوقات کنار بایستیم و به روزمرگی هایمان چشم بدوزنیم و ببینیم که چه بر سر جسم و روحمان آورده ایم. خوب است بدانیم که از لحاظ علم پزشکی استرس، منشأ تمام بیماری هاست. پس اگر برای خودمان کمی ارزش قائل هستیم باید سعی کنیم که حضور استرس را در لحظه هایمان کمرنگ کنیم.

 

چگونه می توانم آرامش داشته باشم ؟

در زیر ترفندهایی ساده برای آرامش به شما پیشنهاد می شود تا با به کار بردن آن ها آرامش را به قلب و روح این زندگی ماشینی و پراسترس هدیه کنیم:

روزه های هفتگی برای آرامش ذهن

  • ۲۱:۲۳

روزه های هفتگی برای آرامش ذهن - همان طور که جسم نیاز به پاکسازی دارد، روح نیز نیاز به تطهیر دارد. حتی بیشتر از تصفیه جسم، به تزکیه روح نیاز داریم. زیرا از سلامت روح است که جسم نیز در سلامتی به سر می برد. راه­های زیادی برای این نوع پالایش وجود دارد. سکوت و خودشناسی و در آخر رسیدن به جان لایتناهی.

دنیای مدرن امروز ما، دنیای زرق و برق هاست. دنیای پیشرفت های ظاهریِ مادی. دنیای غرور و منیت. آنقدر درگیر همین ظواهر هستیم که خود درون را فراموش می کنیم. خستگی های مفرطی که با هیچ خوابی کم نمی شوند و ما به اشتباه این خستگی ها را از جسم می دانیم. فارغ از اینکه این روح ماست که تحلیل رفته و روز به روز بیشتر و بیشتر به فراموشی سپرده می شود. هیچ دارویی جز سفر به ژرفای روح علاج نیست. کمی سکوت و فارغ از پیرامون شدن. سکوت محض که ذهن را به آرامش برساند و این خسته­ ی ناتوان را نفسی تازه بخشد. اینکه در حال زندگی کنیم و بدانیم از دنیا چه می خواهیم. اصلاً علت حضور ما در این دنیا چیست؟ چه رسالتی داریم؟ تا هدفی نداشته باشیم نمی توانیم با لذت این مسیر را طی کنیم. پس بیاییم کمی به خود بیندیشیم. خودِ فراموش شده را دریابیم. به اندازه  غذایی که به جسم می رسانیم اندکی هم غذای روح را مهیا کنیم. تزکیه روح چیزی نیست جز تصفیه ذهن ناخودآگاه از هر گونه داده های زائد. پس هر روز چند دقیقه ای  در گوشه ای آرام نشسته وبا چشمان بسته  فقط و فقط سکوت کنیم. سکوتی که به ماجراجویی زیبایی ختم می شود.

روزه های هفتگی برای آرامش ذهن

خدا در کنار ماست

  • ۲۱:۱۳

عاشقانه های من با خدا: هفته اول

خدا در کنار ماست! او همه عشق است و حکمت. عاشق تر از آن است که ما را کیفر دهد و حکیم تر از آن که خطایی مرتکب شود. هر آنچه برایمان مقدر نموده، بهترین است.

هر آنچه به وقوع می پیوندد برکتی در آن نهفته است!

آیا راهی سریع تر و سهل تر از عشق برای رسیدن به خدا می توان یافت؟

این دیدگان من است که محدودیت دارد، قادر نیستم آنچه را فرا روی من قرار دارد ببینم. تنها خداست که می بیند و به آنچه خیر من است آگاهی دارد. ما همه بندگان اوییم. او هر یک از ما را همچون مادری که به یگانه فرزند خویش عشق می ورزد و حتی بیش از آن دوست می دارد. به خداوند باور داشته باشیم تا هیچ گاه دچار یاس و ناامیدی نشویم. باور داشتن یعنی تسلیم بودن، یعنی دانستن اینکه او همواره در کنار ماست.

آرامش ذهن با تکنیک 478

  • ۱۳:۰۹

کاهش استرس با تکنیک ۴۷۸

استرس واکنش طبیعی بدن در برابر خطر است و می‌تواند مؤثر واقع شود و از این رو، برای زندگی گزینه­ ای حیاتی به نظر می‌رسد. استرس به صورت ناگهانی در بدن هورمون‌هایی ترشح می کند که نتیجه آن آمادگی بدن برای مقابله و یا فرار از خطر است. اگر این مکانیسم سریع عمل نکند و در یک بازه زمانی استرس زیادی به شخص منتقل شود، می‌تواند سلامت ذهنی و فیزیکی افراد را تضعیف کرده و فرد را دچار مخاطره کند.

برخی از عوارض جانبی استرس که سلامتی روح شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد عبارتند از:

روزی دیگر همراه با یاد خداوند

  • ۲۳:۵۷

روزی نو با نام خداوند

ممکن است هر روز وعده های ملاقات فراوانی داشته باشید که معمولاً از قبل برای آن برنامه ریزی می کنید. وعده ی ملاقات با پروردگار نیز یکی از آنهاست که نباید به فراموشی سپرده شود. انسان همیشه به معنویات نیازمند است. چون تنها خداوند است که بی هیچ ضرر و آسیبی به حرف هایمان گوش می سپارد و لبخندزنان به قلبمان آرامش میدهد. همه ما تجربه درد و دلی خودمانی و بی حضور غیر و در خلوت خود با خداوند را داریم.

زمانی که از همه جا و همه کسی خسته و درمانده می شویم باز هم تنها خداست که به او متوسل می شویم. اما چرا فقط در لحظه تنگنا و گرفتاری؟ اگر نگاهمان را نسبت به دنیا تغییر دهیم، چیزهایی به دست می آوریم که شاید تا قبل از آن درکی از آن ها نداشتیم.  اگر کمی دقت کنیم در همه چیز و هر لحظه ای حضورش را احساس می کنیم. یکی از راه های رسیدن به آرامش درونی وصل شدن به این منبع آرامش  است. ذات لایتناهی همیشه برای ما وقت دارد.

مراقبه و تمرکز موثر ترین راه است جهت رسیدن به اهداف زندگی. رسیدن به آرامش درونی و تمرین صفات خوب خداوندی. وقتی شما در هر کاری تمرکز داشته باشید موفق خواهید شد. آری در هرشغل و حرفه ای، کارایی و بهره بالایی خواهید داشت. در دنیای پر استرس و پر اضطراب امروز، آرامش و آسوده بودن خیال، نعمتی است که بسیاری از افراد آرزوی آن را دارند اما برای رسیدن به آرامش تنها آرزو کردن کافی نیست، بلکه لازم است که فرد در این راه تلاش کند و شاید حتی لازم باشد که از تکنیک های روان شناختی برای کاهش نگرانی ها و رفع تنش های روزمره برای رسیدن به آرامش، نشاط و شادی استفاده کند.
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
درباره ریلکس سام وان
لینک های کاربردی
درباره ما

هر چیزی در این دنیا دو بار آفریده می شود یک بار در ذهن و بار دیگر در دنیای ماده آفریده خواهد شد، برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا آن را باور کرد و قبل از باور به موفقیت باید خود را باور کرد. انگیزه بخشیدن و ایجاد روحیه عالی خط مشی ریلکس سام وان می باشد، با ما همراه باشید...

تیم توسعه دهنده پرومستر مطالب این بلاگ مطعلق به سایت ریلکس سام وان می باشد