نقش آرامش ذهنی در قانون جذب

  • ۲۳:۳۸

تمام انسان ها در زندگی با اوضاع و شرایطی روبرو می شوند که خوشایندشان نیست و سبب ایجاد ناآرامی و تنش روحی در آن ها می شود . در این شرایط یک فرد معتقد به قانون جذب باید با همه ی وجود بکوشد که آرامش و خونسردی خود را حفظ کند ، چون لازمه ی اجرای صحیح قانون جذب برخورداری از آرامش ذهنی است ، اگر به دلیلی این آرامش ذهنی از هم بپاشد ، قانون جذب برایتان کار نمی کند و استرس نتیجه ای است که به دنبال از دست رفتن آرامش عایدتان می شود .

اضطراب و تنش سبب می شود که ناامیدی همه ی وجودتان را دربرگیرد و به جای افکار مثبت و امید بخش ، افکار منفی و مضر ذهن شما را اشغال کند و شما به یک انسان منفی باف و ناامید تبدیل شوید و در این شرایط تصور می کنید که قانون جذب دروغی بیش نیست ، چون دیگر برایتان کار نمی کند .

ذهن  در حالت آرامش بازدهی بهتری داشته و تصمیمات درست تری را اتخاذ میکند . بدون داشتن یک ذهن آرام و ریلکس رسیدن به موفقیت امکان پذیر نخواهد بود .


راهکارهای حفظ آرامش ذهنی

 ۱- عوامل تنش زا و استرس آور را از خود دور کنید

برای این که قانون جذب در زندگی شما عمل کند ، ابتدا باید عوامل استرس زا را از خود دور کنید . شاید لازم باشد برای رفع اضطراب خود به آرام کردن ذهن با ریلکسیشن بپردازید ، یا به کسی تلفن کنید ، یا با یکی از افراد خانواده ی خود صحبت نمائید و یا هر کار دیگری که لازم بود انجام دهید تا نگرانی ها و تنش ها از شما فاصله بگیرند . هرگز اجازه ندهید که مسائل کوچک و کم اهمیت آرامش ذهن شما را بگیرد . سعی کنید اکثر اوقات ، با آرامش به حل مسائل بپردازید و از تصمیم گیری های عجولانه بپرهیزید . یادتان باشد که یک ذهن آرام بزرگترین سرمایه ی شماست که به هیچ قیمتی نباید حاضر شوید که این سرمایه ی ارزشمند را از دست دهید .

۲- تنفس عمیق شکمی داشته باشید 

هنگامی که مسئله ای برایتان اتفاق افتاد که ناراحت یا خشمگین شدید فقط کافی است چند نفس عمیق بکشید و حواس خود را به موارد دیگر پرت کنید . بهتر است که تنفستان به صورت شکمی باشد ، یعنی شکم شما هنگام عمل دم و بازدم بالا و پایین برود . ترک کردن موقعیتی که در آن ، اتفاق رخ داده و باعث ناراحتی شما شده بسیار کمک خواهد کرد که بتوانید چند لحظه ای از موقعیت تنش زا دور باشید  تا به حالت آرامش برگردید .

۳– به خود و توانائیهایتان ایمان داشته باشید

بسیاری از مردم درباره ی قابلیت ها و توانایی های خود عقاید محدود کننده ای دارند . این قبیل افراد به دلیل این که در گذشته موفقیتی کسب نکرده اند بر این باورند که در آینده نیز نمی توانند توفیقی به دست آورند . بنابراین به دلیل ترسی که از شکست دارند همواره در زندگی به طور افراطی محتاط عمل می کنند . اگر بتوانید نسبت به توانایی های خود  ایمانی قوی داشته باشید به راحتی از پس مشکلات زندگی برخواهید آمد و با اطمینان در راه رسیدن به خواسته های خود گام خواهید برداشت . در این صورت قادر به انجام هر کاری خواهید بود . حتی اگر دیگران ایمان داشته باشند آن کار غیرممکن است .

۴-  به نتیجه کارهایتان وابسته نباشید

عامل مهمی که موجب می شود هنگام استفاده از قانون جذب ، آرامش ذهن خود را از دست بدهید و گرفتار استرس شوید ، وابسته بودن به نتیجه است . ممکن است شما هر روز به تکرار عبارات تاکیدی و تجسم ذهنی آرزوهای خود  بپردازید ، اما به نتیجه کار بسیار وابسته باشید و در ذهن خود مدام تکرار کنید که پس چرا جملات تاکیدی برای من جواب نمی دهد ؟ پس کی به آرزوهای خودم می رسم ؟ یا سوالاتی از این قبیل را مدام از خود بپرسید . در این صورت شما با زبان می گوئید که فلان خواسته را می خواهم ، اما بر روی ارتعاشی مخالف خواسته ی خود تمرکز کرده اید . شما در این حالت ارتعاش نگرانی و استرس را به کائنات ارسال می کنید ، پس طبیعی است که قانون جذب برایتان جواب ندهد و به هدف خود نرسید .

راه رسیدن به خواسته ها در قانون جذب این است که به طور واضح و آشکار بیان کنید که آرزوی شما چیست و بعد از لحاظ ذهنی خواسته ی خود را رها کنید و در آرامش باشید و  اجازه دهید که کائنات در موقع مناسب آرزوی شما را برآورده کند . تا زمانی که وابسته به نتیجه ی کار باشید ارتعاش احتیاج را به جهان ارسال می کنید و طبق قانون جذب بر روی هر چیزی که تمرکز کنید آن را به سمت خود می کشانید و هر چیزی را که به طور پیوسته به آن فکر کنید به دست می‌آورید . اگر ذهن شما همیشه پر از آشوب است و افکار نامنظمی تولید می‌کند ، پس در زندگی‌تان هم همین‌ ها را به‌ دست خواهید آورد ، اما وقتی هدف خود را رها می کنید تمرکزتان دیگر روی نداشته ها نیست و درخواست های خود را جذب می کنید .

وقتی به نتیجه ی پایانی کار می چسبید و دائما با خود می گوئید پس چرا به خواسته ام نمی رسم ؟ در سراسر وجودتان احساسی منفی به وجود می آید که این احساس به خاطر عدم ظهور آرزویتان پدید می آید و هرچه روی نداشته ها بیشتر تمرکز کنید ، این احساسات منفی در شما بیشتر و بیشتر می شود  و کائنات هم پیام کمبود خواسته تان را دریافت کرده و هر روز شما را از اهدافتان دورتر می کند .

۵- برای کسب آرامش برنامه ریزی کنید

فهرستی از مواردی تهیه کنید که به شما آرامش می دهد . برای انجام این کارهای لذت بخش برنامه ریزی کنید و زمان بندی داشته باشید . گاهی یک سفر زیارتی و یا ملاقات با یک دوست می تواند آرامش ذهن را به همراه داشته باشد . برای جذب آرامش ذهن تلاش کنید و برنامه ریزی داشته باشید .

۶- مثبت اندیش باشید

داشتن نگرش مثبت بهترین سلاح در مقابل ترس و اضطراب است . مثبت‌ اندیشی به جای احساس ناامیدی ، به شما امکان می‌دهد با فکر کردن به راه‌های موثر برای حل مشکل و پیدا کردن راهکارهای خلاقانه ، با چالش‌های زندگی روبه‌رو شوید .

۷- نسبت به انسان‌ها ، عشق بی‌قید و شرط داشته باشید

سعی کنید یاد بگیرید که انسان ها را بدون قید و شرط دوست داشته باشید و در مقابل ضعف‌های آن ها صبور باشید و خطاهایشان را ببخشید . هر چقدر نسبت به دیگران بخشش بیشتری داشته باشید ، احساس شادی و آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد . تصور کنید که همه ی افراد و انسان های اطرافتان ، برای کمک به شما آفریده شده اند و حس خوبی به انسان ها داشته باشید .



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مراقبه و تمرکز موثر ترین راه است جهت رسیدن به اهداف زندگی. رسیدن به آرامش درونی و تمرین صفات خوب خداوندی. وقتی شما در هر کاری تمرکز داشته باشید موفق خواهید شد. آری در هرشغل و حرفه ای، کارایی و بهره بالایی خواهید داشت. در دنیای پر استرس و پر اضطراب امروز، آرامش و آسوده بودن خیال، نعمتی است که بسیاری از افراد آرزوی آن را دارند اما برای رسیدن به آرامش تنها آرزو کردن کافی نیست، بلکه لازم است که فرد در این راه تلاش کند و شاید حتی لازم باشد که از تکنیک های روان شناختی برای کاهش نگرانی ها و رفع تنش های روزمره برای رسیدن به آرامش، نشاط و شادی استفاده کند.
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
درباره ریلکس سام وان
لینک های کاربردی
درباره ما

هر چیزی در این دنیا دو بار آفریده می شود یک بار در ذهن و بار دیگر در دنیای ماده آفریده خواهد شد، برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا آن را باور کرد و قبل از باور به موفقیت باید خود را باور کرد. انگیزه بخشیدن و ایجاد روحیه عالی خط مشی ریلکس سام وان می باشد، با ما همراه باشید...

تیم توسعه دهنده پرومستر مطالب این بلاگ مطعلق به سایت ریلکس سام وان می باشد